Friday, October 23, 2015

Nerden cikti bu Mauritius ?


Kendiliginden ... Yani ben yurtdisinda is falan bakmiyodum. Bi donem bakmistim sonra umidi kesmistim.

Mayis'in ilk haftasiydi. Bi gun adamin biri Linkedin'den mesaj atti, cevap vermedim. Bi daha yazdi. Cevap alamayinca aradi.

Londra merkezli bir HR firmasiydi. Mauritius'ta bi is firsatindan bahsetti. Ben az bucuk Ingilizcemle 'adini bile soyleyemiyorum' ne isim var orada dedim. Sonra adinin James oldugunu ogrendigim 'Headhunter', 'ben simdi telefonu kapatiyorum sen internetten bak haftaya goruselim dedi'. 'Sirketi dert etme, gercekten iyi bir sirket, mutlu olacaksin' dedi.

Konuyu Asiye hanima actim dogal olarak. O da bakmis internetten, beni gaza getirdi :)

Sonra Skype uzerinden is gorusmeleri basladi. Ben ilk onceleri, 'iyi aman Ingilizce pratik yapiyorum' diyodum. Gorusmelerde tecrubelerimi anlatirken bol bol kotu tecrubelerimden, basarisizliklarimdan bahsediyordum. Ya boylesi durustce geliyordu, ya da goruselim de olmasin havasindaydim. Her gorusmeden sonra, 'Asiye bu sefer kesilir gorusmeler' diyordum. James arayip, 'They are very impressed'  deyip duruyordu. Bi de, ikide bir 'brilliant' diyordu. Hala ne icin kullandigini anlamis degilim. James'i cok anlamiyordum da zaten. Elin Ingilizine 'senin Ingilizcen kotu, seni anlamiyorum' diyordum.

Derken, bi gun yine James aradi ve 'seni final gorusme icin Mauritius'a davet etmek istiyorlar, kabul etmeden once maddi konularda tamam misin onu soyle' dedi. Hah dedim, simdi ben ilk tekliften daha yuksek isterim, onlar da olmaz der, bu is noktalanir dedim. Valla hem gitmek istiyodum, hem de istemiyodum. Coca-Cola'dan ayrilmak zor olacakti, Coca-Cola'da yasayacagim son gunler aklima geldikce, 'bosver oglum otur oturdugun yerde' diyordum. Ben ne istedigimi soyledim, 10 dk sonra geri aradilar, ortada bi yerde teklifi revize ettiler. O an, 'bu adamlar beni istiyor, gideyim anasini satayim, goruseyim orda, en kotu belesten 3 gunluk Mauritius tatili yaparim' dedim.

Bu arada bircok arkadasima 'ben Mauritius'tan bir firma ile is gorusmesi yapiyorum, olacak sanirim' demistim, ancak beni hic ciddiye alan olmadi.

Sonra isyerinden 3 gun izin aldim. Patron (Gokhan bey olur kendileri) tatilde oldugu icin ona da bilgi verememistim. O yuzden herkese memlekete gidiyorum demek zorunda kaldim. Isimleri bende kalsin, 1-2 is arkadasim biliyodu sadece. Dedim ya, zaten kimse ciddiye almiyordu diye ...

4 Temmuz gunu Istanbul'dan uctum. Emirates'le :)

Ucaga binerken beni karsilayan ekip ... 


No comments:

Post a Comment